W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Deklaracja dostępności

Miejskie Centrum Wsparcia w Szczecinku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej: BIP - Miejskie Centrum Wsparcia w Szczecinku.

Data publikacji strony internetowej: 2021-05-18.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-04-01.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

 

- treści niedostępne: część plików nie jest dostępnych cyfrowo, np. z powodu odwzorowań obrazów w plikach formatu PDF

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-09-14.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Miejskie Centrum Wsparcia w Szczecinku.

Dodatkowe informacje oraz spis skrótów klawiaturowych

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.

Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz "TAB" przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift+TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek "w dół" i "w górę" można przewijać stronę.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o informację. Osobą odpowiedzialną jest Joanna Szkodlarska. Kontakt: miejskiecentrumwsparcia@gmail.com, tel. 94 371 42 52. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Za rozpatrywanie uwag i wniosków dotyczących dostępności cyfrowej BIP - Miejskie Centrum Wsparcia w Szczecinku odpowiada Joanna Szkodlarska, miejskiecentrumwsparcia@gmail.com, tel.94 371 42 52.

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich (Link otwierany w nowym oknie)

Dostępność architektoniczna

Miejskie Centrum Wsparcia w Szczecinku zlokalizowane jest przy ul. Połczyńskiej 2A.

Pomieszczenia Miejskiego Centrum Wsparcia znajdują się na parterze budynku  jednopiętrowego.

Do wejścia głównego prowadzi wewnętrzna szeroka droga pokryta asfaltem, przed budynkiem nie wyznaczono miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.

Wejście do budynku jest oświetlone i budynek jest dobrze oznaczony.

Przy wejściu znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową oraz z problemami motorycznymi poruszających się przy pomocy przyrządów ortopedycznych.

Podjazd i część przy wejściu wyłożona jest kostką brukową.

Nad wejściem brak głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Przy drzwiach znajduje się dzwonek przywołujący w razie potrzeby pracownika Miejskiego Centrum Wsparcia.

Szerokość głównych drzwi wejściowych do budynku, drzwi wewnętrznych w placówce jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnością i umożliwia dojście do wszystkich pomieszczeń.

W budynku wszystkie ogólnodostępne korytarze są przestronne, bezpieczne i posiadają odpowiednią szerokość zapewniającą swobodne poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem przewodnikiem. Woda dla psa zostanie podana na prośbę właściciela psa.  

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a i oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

W Miejskim Centrum Wsparcia nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka polskiego migowego.

We wszystkich toaletach są zamontowane pochwyty dla osób z niepełnosprawnością ruchową oraz dzwonki alarmowe.

Aplikacje mobilne

brak