W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Skargi i wnioski

XML A Zmniejsz tekst na stronie A domyślna wielkość tekstu na stronie A Powiększ tekst na stronie

Lead

Zasady przyjmowania  i rozpatrywania skarg i wniosków  w  Miejskim Centrum Wsparcia w Szczecinku.

 

Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. 2021, poz. 735).


2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i  rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. nr 5, poz. 46).
 

Przyjmowanie i rejestrowanie skarg i wniosków.

1. W Miejskim Centrum Wsparcia w Szczecinku wnoszący skargi i wnioski przyjmowani są przez Dyrektora. 

2. Dyrektor przyjmuje skargi i wnioski w środy w godz. 9.00-10.00 i czwartki w godz. 15.00 - 16.00 po uprzednim kontakcie telefonicznym. 


3. Skargi i wnioski mogą być wnoszone:
a)    pisemnie,
b)    za pomocą poczty elektronicznej,
c)    ustnie do protokołu.

4. Pracownik Miejskiego Centrum Wsparcia w Szczecinku, który otrzymał skargę dotyczącą jego działalności, obowiązany jest przekazać ją niezwłocznie Dyrektorowi.

5. Rejestr skarg i wniosków prowadzi Dyrektor.

6. Skargi i wnioski przekazane przez redakcje prasowe, radiowe, telewizyjne oraz organizacje społeczne podlegają rozpatrzeniu i załatwieniu w takim samym trybie, jak skargi i wnioski od osób fizycznych i prawnych.

7. Do rejestru wpisuje się także skargi i wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska  oraz adresu wnoszącego – anonimy.

8. Rejestr skarg i wniosków uwzględnia następujące rubryki:

-  liczba porządkowa,
-  data wpływu skargi/wniosku,
-  data rejestrowania skargi/wniosku,
-  adres osoby lub instytucji wnoszącej skargę/wniosek,
-  informacja na temat, czego dotyczy skarga/wniosek,
-  termin załatwienia skargi/wniosku.


Kwalifikowanie skarg i wniosków.

1. Kwalifikowania spraw jako skargi i wniosku dokonuje Dyrektor.

2. Każda sprawa zakwalifikowana przez Dyrektora jako skarga lub wniosek wpisywana jest do rejestru skarg i wniosków.

3. Jeśli z treści  skargi lub  wniosku  nie można ustalić ich przedmiotu, Dyrektor wzywa wnoszącego o wyjaśnienie lub uzupełnienie z pouczeniem, że nie usunięcie braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.

4. Skargi/wnioski, które dotyczą kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne organy, należy zarejestrować, następnie pismem przewodnim przesłać odpisy właściwym organom, zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego, a kopię pisma należy pozostawić w dokumentacji placówki.

5. Skargi/wnioski anonimowe po dokonaniu rejestracji pozostają  bez rozpoznania.
 
Rozpatrywanie skarg i wniosków.

1. Skargi/wnioski rozpatruje Dyrektor Miejskiego Centrum Wsparcia w Szczecinku. 

2. Z wyjaśnienia skargi/wniosku sporządza się następującą dokumentację:
a)  oryginał wniosku/skargi,
b)  notatkę służbową informującą o sposobie załatwienia skargi/wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego,
c)  materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/wniosku,
d)  odpowiedź do wnoszącego, w której został powiadomiony o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowo potwierdzonym wysłaniem,
e)  inne pisma, jeśli sprawa tego wymaga.

3. Odpowiedź do wnoszącego winna zawierać:
a) oznaczenie organu, od którego pochodzi,
b) wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się do wszystkich zarzutów /wniosków zawartych w  skardze/wniosku.


4. Pełna dokumentacja po zakończeniu sprawy przechowywana jest w placówce.

5. Skarga dotycząca określonej osoby nie może być przekazana do rozpatrzenia tej osobie ani osobie wobec której pozostaje ona w stosunku nadrzędności służbowej.

6.  Za jakość i prawidłowe wykonanie załatwiania skarg/wniosków odpowiada Dyrektor.
 
7. Terminy rozpatrywania skarg i wniosków

8. Skargę/wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki.

9.  Skargę /wniosek rozpatruje się:
a) do 14 dni w trybie normalnym,
b) do 1 miesiąca, gdy wszczyna się postępowanie wyjaśniające,
c) do 2 miesięcy, gdy skarga lub wniosek jest szczególnie skomplikowana.

 
Załączniki: 

Protokół z ustnego przyjęcia skargi/wniosku.