Elektroniczna Skrzynka Podawcza
XMLTreść
Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 września 2005 r. w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz.U.Nr 200, poz.1651) oraz Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (DZ.U.Nr 206, poz.1216) w Miejskim Centrum Wsparcia w Szczecinku uruchomiona została Elektroniczna Skrzynka Podawcza na platformie ePUAP.
Z pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP) osoby posiadające bezpieczny podpis elektroniczny (weryfikowany za pomocą kwalifikowanego certyfikatu) lub profil zaufany ePUAP mogą załatwić wytypowaną sprawę bez konieczności osobistego stawiennictwa w Miejskim Centrum Wsparcia, o ile przepisy obowiązującego prawa nie stanowią inaczej.
W celu złożenia dokumentu elektronicznego należy:
1) założyć bezpłatne konto użytkownika na platformie ePUAP
2) zapoznać się z wykazem spraw załatwianych przez Miejskie Centrum Wsparcia w Szczecinku
3) wypełnić formularz elektroniczny dostępny na platformie ePUAP wraz z ewentualnymi załącznikami.
4) podpisać i wysłać formularz
Wszystkie dokumenty elektroniczne wysyłane na ESP Miejskiego Centrum Wsparcia muszą zostać podpisane podpisem elektronicznym:
a) kwalifikowanym podpisem elektronicznym
lub
b) darmowym podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP
Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Miejskiego Centrum Wsparcia w Szczecinku na platformie ePUAP: /MCWSzczecinek/SkrytkaESP